De rationale

Deze zomer, met het einde van de coronacrisis in het vooruitzicht, gaan we  de 'Gelukkig ben je in Groningen'-campagne die vorig jaar - vooral regionaal - is ingezet ook met de rest van Nederland delen. Dit keer gestoeld op drie speciaal ontwikkelde roadtrips door Groningen: de ultieme manier om dat geluksgevoel dat je in Groningen bekruipt te ervaren. Drie routes nemen je mee van het gebaande pad af, langs die kleine pareltjes die Groningen kent.

Daarmee draait  de campagne om de geluksmomentjes die je hier in Groningen kunt ervaren, op eigenlijk heel gewone, maar daardoor juist bijzondere plekjes, waar je ruimte om je heen hebt, rust in je hoofd vindt, waar je mensen ontmoet die je anders misschien nooit zou ontmoeten, gesprekken hebt die anders nooit gevoerd zouden worden. Waar je kleine, maar daardoor niet minder indrukwekkende avonturen beleeft en de natuur, het erfgoed en de streekproducten die het gebied te bieden heeft op een heel directe manier kunt beleven.

 

Gelukkig ben je in Groningen - full video

Campagnefilm

Grootse avonturen, je beleeft ze in Groningen. Ergens in een zijstraat van een zijstraat, dwalend door de stad. In een stoere, eeuwenoude kerk of in een weelderige borg. Wandel langs meanderende beken. Fiets tot aan de dijk, of nog verder. Loop over de bodem van de zee. Stap binnen in de ruimte van Groningen. Hier kom je tot rust en tot leven.

Gelukkig ben je in Groningen.

 

Het creatieve team achter de campagne bestaat uit Kim Smits en Matthijs Maat van MAKI, Afke Manshanden, Wouter Elzinga, Marieke Kijk in de Vegte, Ruben Walma, Paula Nordhauzen en Marketing Groningen. 

Meer informatie over de campagne vind je hier

Maak gebruik van de toolkit

Wil jij ook de boodschap 'Gelukkig ben je in Groningen' uitdragen? In de toolkit vind je verschillende campagne-uitingen die je in kunt zetten via je eigen kanalen.