De rationale

Deze zomer blijven mensen dichter bij huis dan anders en dat biedt mooie mogelijkheden om de eigen omgeving te gaan (her)ontdekken en anders te beleven.

Onder het motto ‘Gelukkig ben je in Groningen’ laat de campagne zien dat het hier in Groningen goed toeven is. Altijd al, en nu misschien nog wel een beetje meer dan anders. We laten de eigengereide schoonheid van Groningen spreken. De campagne laat je verwonderen over het goud van Groningen: de onverwachte en misschien nog onontdekte kanten van Stad en Ommeland.

Via ergaatnietsbovengroningen.nl geeft de campagne volop inspiratie: op de site, via Facebook en Instagram worden bijzondere en onbekende plekken uitgelicht. Om bezoekersspreiding te stimuleren worden niet altijd exacte locaties genoemd, maar coördinaten en verhalen. Mensen worden op deze manier aangemoedigd om een beetje moeite te doen - om er zelf op uit te gaan en Groningen op hun eigen manier te ontdekken en te beleven.

Gelukkig ben je in Groningen - full video

Campagnefilm

Grootse avonturen, je beleeft ze in Groningen. In een stoere, eeuwenoude kerk of in een weelderige borg. Ergens in een zijstraat van een zijstraat, dwalend door de stad. Wandel langs meanderende beken. Fiets tot aan de dijk, of nog verder. Loop over de bodem van de zee. Stap binnen in de ruimte van Groningen. Hier kom je tot rust en tot leven.

Gelukkig ben je in Groningen.

 

‘Gelukkig ben je in Groningen’ richt zich met name op de inwoners van Noord-Nederland en pas in tweede instantie op bezoekers van verder weg. Het creatieve team achter de campagne bestaat uit Kim Smits en Matthijs Maat van MAKI, Afke Manshanden, Wouter Elzinga, Marieke Kijk in de Vegte, Ruben Walma, Paula Nordhauzen en Marketing Groningen. 

Meer informatie over de campagne vind je hier

Maak gebruik van de toolkit

Wil jij ook de boodschap 'Gelukkig ben je in Groningen' uitdragen? In deze toolkit vind je verschillende campagne-uitingen die je in kunt zetten via je eigen kanalen.