Toolkit Space to create your future

Space to create your future is een internationale campagne waarin aankomende internationale studenten kennis kunnen maken met Groningen als dé studentenstad. Het doel van de campagne is om (internationale) studenten die naar Groningen komen om te studeren enthousiast te maken over stad en ommeland. De 360-graden online, interactieve ‘Experience Groningen’ vormt het hart van de campagne. Via deze Experience kunnen aankomende studenten alvast (letterlijk) een kijkje nemen in het studentenleven in Groningen. Ondersteunend en aanvullend hieraan zijn onze social media kanalen. Op deze kanalen zal (mede door studenten gecreëerde) content gedeeld worden welke de mogelijkheden uitlicht die Groningen biedt voor (internationale) studenten.

Met een optimistische kijk op de wereld is Groningen dé stad en regio waar je wilt wonen en studeren. Groningen biedt namelijk (internationale) studenten de vrijheid om zichzelf te ontwikkelen en ontplooien: de plek waar je richting kunt geven aan de toekomst, jouw toekomst. Oftewel, space to create your future.

Groningen: plek voor positieve groei

Groningen experimenteert, onderzoekt en werkt aan 21e-eeuwse oplossingen voor mondiale vraagstukken. Hier krijgt talent volop de ruimte om de wereld te veranderen, dankzij:

  • het ruime studieaanbod van excellente kennisinstellingen;
  • de goede samenwerking tussen kennisinstellingen en bedrijven in de stad en regio;
  • en de uitstekende carrièrekansen en alles wat de stad te bieden heeft.

Groningen heeft alles in huis om jouw toekomst een enorme boost te geven; tijdens je studententijd, maar zeker ook daarna.

Experience Groningen

De eerste stap naar een mooie toekomst begint bij het begin en is bovendien ook nog eens verrassend eenvoudig. Vanuit je vertrouwde omgeving kun je op je gemak kennismaken met het Groningse studentenleven. Via de online, interactieve ‘Experience Groningen’ kun je kansen en mogelijkheden ontdekken die Groningen (internationale) studenten biedt om hun eigen toekomst vorm te geven.

De campagne heeft als doel om aankomende internationale studenten kennis te laten maken met Groningen als dé studentenstad. De 360-graden online, interactieve ‘Experience Groningen’ vormt het hart van de campagne. Via deze experience kunnen aankomende studenten alvast (letterlijk) een kijkje nemen in het studentenleven in Groningen. Van studeren aan de Hanze Hogeschool of de Rijksuniversiteit Groningen, het dagelijkse leven, hotspots in de stad, het wonen in Groningen tot aan het bruisende nachtleven.

De Experience is opgebouwd uit 360-graden beelden. Op deze wijze loopt men virtueel door de stad en kom je door verschillende levels heen in aanraking met de verschillende elementen uit het Groningse studentenleven. Bij het doorlopen van deze levels komen er verschillende vragen op je pad. Deze vragen geven op interactieve wijze kleine stukjes informatie en laten je zo proeven aan het Groningse studentenleven. Door de levels heen zijn er verschillende woorden verstopt, wanneer alle juiste woorden zijn gevonden kan men door het inzenden van de oplossing een gratis Groningen Goodie verdienen.

Platform game.groningen.nl

De Experience is te vinden op de website game.groningen.nl. Via deze pagina kunnen de bezoekers doorklikken naar de experience, welke ze vervolgens in de browser kunnen openen. De internationale studenten worden via berichten op sociale media naar de pagina gestuurd. Daarnaast wordt de Experience onder de aandacht gebracht door de verschillende kennisinstellingen en organisaties gericht op (internationale) studenten.

Download