Kernactiviteiten

Samen met onze partners bouwen we aan een sterk merk Groningen om zo de aantrekkingskracht van Stad en Ommeland op bezoekers, bedrijven, talent en congressen te versterken en daarnaast de trots en eigenwaarde van de Groningers te stimuleren. Onze kerndoelstelling is de kracht van Groningen (helpen) uitdragen en beleefbaar te maken. Hiertoe voeren we drie kernactiviteiten uit:

    1. Merkmanagement

    Het doel van merkmanagement  is een sterke en positieve reputatie voor Groningen. Dit doen we door regie te voeren op de beeldvorming en de merkbeleving van Groningen. 

    2. Promotie

    Het doel van promotie is bekendheid van het Groninger vrijetijds- en kenniseconomie aanbod. Dit doen we door:  

    Basisactiviteiten:  

    a. Content: Bieden van inspiratie en informatie op verschillende platformen en kanalen: online, fysiek en print. 

    b. Digitale ontsluiting: Het online ontsluiten, zichtbaar (en boekbaar) maken van het Groninger aanbod van de vrijetijds- en kenniseconomie. 

    c. Project- en relatiemanagement: Het onderhouden en activeren van het netwerk van relevante relaties met stakeholders, media en samenwerkingspartners. 

    Campagnes:  

    Bezoekers, bewoners, bedrijven, brains en beleidsmakers verleiden naar Groningen te komen of in Groningen te investeren.

    3. Gastvrijheid

    Het doel van deze kernactiviteit is onze doelgroepen welkom heten en wegwijs maken in Groningen. Dit doen we door ze te gidsen door het aanbod in de Groningen Store/VVV.