Groningen Toerisme Coöperatie blij met nieuwe campagne

De Groningen Toerisme Coöperatie is blij met de nieuwe campagne. “De belangen zijn groot”, zegt Klaas Holtman als voorzitter van de Coöperatie. “De vrijetijdssector is in Groningen goed voor 18.000 banen en die staan op het spel. Naast de forse werkgelegenheid levert de sector ook een belangrijke bijdrage aan de levendigheid van dorpen en gebieden.”

De sector wordt hard geraakt, zegt Holtman: er dreigen duizenden banen verloren te gaan. De Coöperatie is dan ook met verschillende partijen in gesprek om het dal van de economische crisis zo klein mogelijk te maken. Antwoorden op de crisis ziet de Coöperatie in zaken als meer overheidssteun, meer ruimte in bestaande regelgeving, geen nieuwe terrassen voor nieuwe initiatieven en beter benutten van de stille periode tussen september en april 2021. Ook wil de Coöperatie inzetten op nieuwe groepen, zoals mensen die met de camper op pad gaan.

Covid-19 vraagt om acties op korte termijn, benadrukt Holtman. De Coöperatie roept ondernemers en andere partijen dan ook op om juist in de normaal stille periode tussen september en april nieuwe ideeën te ontwikkelen. “Laten we nieuwe culturele events lanceren, binnen de normen van het RIVM”, zegt hij. “Ook kijken we hoe we musea en borgen beter in het winterzonnetje kunnen zetten.”

Uiteindelijk is Holtman ervan overtuigd dat ondernemers ook in deze bizarre tijd willen ondernemen en kansen zien. “Ondernemers zijn gewend om te denken in mogelijkheden. Dat vermogen is nu keihard nodig. Daarom is het nodig zoveel mogelijk tempo te maken om nieuwe initiatieven te ontwikkelen, te ondersteunen en verder uit te werken.”

Ga zelf ook op pad
De nieuwe campagne van Marketing Groningen geeft daarop een voorschot. “Het echte succes is natuurlijk ook wanneer je zelf met je familie en vrienden op pad gaat in onze mooie provincie. Zolang er nog weinig bezoekers van buiten Groningen zijn, heb je alle kans om Groningen te (her)ontdekken.”

Bron artikel: Groninger Ondernemers Courant 

Ook lid worden van de Groningen Toerisme Coöperatie? Kijk op de website voor het aanmeldformulier.